
Galerie

Abstracte werken
(2003)In abstracte werken zijn vormen die ontstaan latent aanwezig. Het lijkt op het zoeken naar tastbaarheid die dat niet moet worden.Ik zoek daarbij naar pure elementen met universele waarden en richt mij op de eigenschappen van het materiaal en kleur. Richting, beweging en kleurgevoel maken deel uit van het proces.

Werelden om te ontdekken
(2012 - 2014)Ieder mens heeft een eigen wereld. Als het beeld herkend wordt, is de ontdekking daar.

Natuurlijke elementen
(2012)Een speelse toepassing van natuurlijke elementen.

Magisch realistische oerinvloeden, het onmogelijke verbeelden.
(2005 - 2008)Een onderwerp dat letterlijk voor zich zelf spreekt. Niet alledaagse beelden ontstaan tijdens het schilderproces. Fantasie en werkelijkheid lopen door elkaar.

Mythologische herkenning
(2000 - 2001)Ik gebruik de verhalen niet afzonderlijk als onderwerp. Tijdens het proces van schilderen ontdek ik herkenbare elementen. Kennis en ervaringen die zijn opgeslagen in mijzelf bepalen de beeldvorming. Boven de tempel van Delphi stond de tekst: Ken u zelf. Plato geeft mij kennis en inspiratie.

Dat wat niet bedacht wordt maar van zelf komt
(1998 - 2007)Je herkent het, of niet. Het is niet tastbaar. Het beïnvloed de tastbare wereld. Hoewel wij het, af en toe waarnemen, is het er altijd. Door het te benoemen doe je het tekort. Misschien, is het voelbaar.

De schaduw van het licht.
(2007)Door lichtprojectie op het lichaam, ontstaan transparante beelden die direct geschilderd worden door de schilder zelf. Met behulp van spiegels wordt verder gewerkt.

Op zoek naar het goddelijke in de vrouw en haar verschijningsvormen.
(1998 - 2006)Het goddelijke zou niet zijn wat het is als het gauw te vinden is. De vrouw wordt wel moeder aarde genoemd. Zij staat dicht bij de natuur. De bomen maken verbinding met het goddelijke.

Bomen en Natuur
(1996 - 2004)Er zijn plekken in je directe omgeving waar het oog gemakkelijk aan voorbij gaat. Als ik mij richt op de natuur, of dat in Frankrijk is of vlak bij mij in de buurt, gaat het schilderen haast vanzelf door te volgen wat het oog ziet.

De mutaties van koeien
(1998 - 2000)De koe is voor ons zeer belangrijk. Het is naast de vrouw een bijzondere verschijning in de schepping. Zij geeft ons melk vlees en vele andere producten. In India is zij zelfs heilig. Koeien hebben mij altijd al gefascineerd. Toen de gekloonde kalveren in het nieuws kwamen besloot ik dit in mijn schilderijen te verwerken.

Kunst in bovenijziekenhuis
(1994 - 2010)Schilderijen die tot de verbeelding spreken. Naast fijn uitgevoerde portretten zijn verstilling en toewijding herkenbaar in het werk. Kleuren, harmonisch op elkaar afgestemd, maken de verschillende onderwerpen tot een geheel. Elementaire en abstracte vormen laten in wording de essentie van het leven zien.

In relatie tot Vermeer
(1995 - 2005)Geïnspireerd door Vermeer, maar dan gekoppeld aan onze tijd ontstaat er een serie waarbij de schildersstijlen elkaar overlappen. Soms richt ik mij meer op de techniek van het fijn schilderen, dan weer met meer expressie of een combinatie van beide.

Zelfportretten alias.....
(1987 - 2009)Zelfportretten zijn voor veel schilders een bron van ontdekking.

Potretten vrije stijl
(1999 - 2014)Elk portret is een experiment. Niet wat vast staat, maar meer een dinamisch spel tussen mijn waarneming en het personage. Het roept een beeld op waarbij emotie en techniek samen komen.

Tussen toekomst en middeleeuwen
(2015)De toekomst is vaak heel dichtbij en wordt gerealiseerd in het heden.